About

I’m a visual storyteller currently specializing in graphic novels. I have a Bachelor’s degree in Architecture but after graduating Jordan University in 2009, I committed to telling stories through written pictures and drawn words. The main body of my work is Grey is…, a self-published graphic novel that’s been ongoing online and in print since 2010 and is published in Spain by Milkyway Ediciones.

I received the 2nd place (2013) and 3rd place (2014) in the Silent Manga Audition Competition run by Coamix Co. in Japan and was invited to Tokyo as one of the best 10 participants  in the years 2013-2015 internationally. My work “Drawing a Smile Out” was adapted as a short movie and screened in Kumamoto Manga Festival in mid 2017, to help draw smiles on the faces of the 2016 Earthquake’s Victims.

FUN FACTS

Slow with socials

Fights the gaming need

Gardener

Rabbit Owner

Interior Enthusiast

13m COFFEE DRUNK and counting

نبذة

ديانا العبادي: كاتبة قصص مختصة بالروايات المصورة. تخرجت ديانا من الجامعة الأردنية في عمان بشهادة بكالوريس في هندسة العمارة إلا أنها مذ تخرجها في عام ٢٠٠٩  تعمل ككاتبة ورسامة قصص مصورة. النصيب الأكبر من أعمالها يندرج تحتجراي إزالتي لا زالت مستمرة عرضاً في الانترنت وطباعة منذ سنة  ٢٠١٠ ويتم ترجمتها وطباعتها كذلك في اسبانيا عن طريق دار النشر ميلكي وي .

حصلت ديانا على المركز الثاني (٢٠١٣) والمركز الثالث (٢٠١٤) في مسابقة المانجا الصامتة والتي تعقدها شركة كوميكس في اليابان.

وتم دعوتها الى اليابان كالمشتركة رقم ٣ الأفضل بين كل المشتركين في الأعوام ٢٠١٣٢٠١٥ على مستوى العالم وتم تصوير فيلم قصير مقتبس عن احد مشاركاتها في المسابقة وعُرض في احتفال كوماموتو للمانجا منتصف عام ٢٠١٧ لرسم الابتسامة على وجوه ضحايا الزلزال والذي اصاب المدينة في عام ٢٠١٦

معلومات قليلةالأهمية

بطيئة في التواصل الاجتماعي

محاربة الرغبة الملحة للألعاب الالكترونية

مهتمة بالنباتات المنزلية والحدائق

تربية أرانب

شغف في التصميم الداخلي